1
2

Porsche 918 Spyder plug-in hybrid concept







รถต้นแบบ Porsche 918 Spyder


Porsche 918 Spyder concept มีกำหนดการเปิดตัวที่งาน Geneva 2010 ต้นกำลังของ 918 เป็นเครื่อง V8 500แรงม้ากับมอเตอร์ไฟฟ้า 2 ตัวที่เพลาหน้า-หลังให้กำลังเพิ่มเติมได้อีก 218 แรงม้า (160กิโลวัตต์) อัตราเร่งสูงสุด 0-100 กม./ชม. ที่ 3.2 วินาทีและทำความเร็วสูงสุดได้มากกว่า 318 กม./ชม. ในขณะที่กินน้ำมันแค่ 33 กิโลเมตรต่อลิตรและปล่อยไอเสียแค่ 70 กรัม CO2 ต่อ 1 กม. เท่านั้น

ระบบไฮบริดของ 918 เป็นแบบ pararell คือสามารถทำงานพร้อมกันหรือแยกกันก็ได้ มีโหมดการทำงานไม่ต่ำกว่า 4 โหมดย่อยเพื่อสร้างการทำงานของต้นกำลังตั้งแต่แบบประหยัดที่สุดไปจนถึงแบบเต็มสมรรถนะ รถสามารถวิ่งได้ 25 กม. ด้วยพลังงานไฟฟ้าเพียงอย่างเดียว ในขณะที่เมื่อเปิดโหมด Sport Hybrid ให้มอเตอร์ไฟฟ้าเสริมกำลังให้เครื่องยนต์นั้น Porsche บอกว่ามันทำเวลาในลูป Nordschleife ของสนาม Nurburgring ได้เวลาต่ำกว่า 7.30 นาที! นอกจากนี้ยังมีโหมด E-boost ที่เมื่อกดปุ่มพิเศษแล้วมอเตอร์จะปล่อยกำลังมาช่วยเร่งความเร็วในทางตรงได้ และสุดท้ายที่ต้องมีก็คงเป็นระบบเบรคแบบชาร์จพลังงานกลับนั่นเอง


Porsche 918 Spyder plug-in hybrid concept

Porsche has just unveiled a stunning new concept, that in true Porsche fashion is even more technologically advanced that it is impressive to behold. Called the 918 Spyder concept, it’s a plug-in hybrid that the automaker claims can achieve 78 mpg in one mode, while being able to run a Nürburgring lap time in under 7 minutes, 30 seconds. Yup, faster than a Carrera GT.

The hybrid drivetrain works somewhat like a traditional two-mode hybrid, using a gasoline engine, electric motors (two of them) and a lithium-ion battery pack. What makes it so special, however, is that the gasoline engine is a 3.4-liter 500-hp V8 derived from the Porsche RS Spyder race cars and the electric motors (one of each rear wheel) make a combined 218-hp. The gasoline engine powers the rear wheels, while the electric motors work on the front two wheels. Porsche claims a 0-62 mph time of just 3.2 seconds with a top speed of 198-mph. Possibly more amazing, however, is this concept’s capability to achieve 78 mpg.

With all those electronics weighing quite a bit, the 918 Spyder uses extreme measures to keep weight to a minimum. As a result, the car gets a carbon fiber monocoque and extensive use of aluminum and titanium, for a total weight of 3,285 lbs.

Porsche has equipped the car with four driving modes, ranging from the most efficient at saving fuel, to the most efficient at saving gas. A pure electric E-Drive mode delivers 16 miles of emissions free driving, while a Hybrid model operates like a traditional Prius-type two-mode hybrid. Next up is a Sport Hybrid setting, where the electric power is used more as a boost to assist the gasoline engine. Finally, a Race Hybrid mode delivers maximum gasoline and electric power, along with an added boost of electric power after hard braking (much like a Formula One KERS-equipped car). It is in this final mode that Porsche claims the 918 Spyder Concept can out-pace the famed Carrera GT on the Nürburgring.
Estimated release date: Sooner than you might think: possibly 2012.
Estimated cost: Don't expect change from £300,000.



http://www.autoguide.com/auto-news/2010/03/geneva-2010-porsche-918-spyder-concept-world-premiere.html
http://uk.cars.yahoo.com/02032010/36/geneva-2010-porsche-918-spyder-0.html
http://www.igadgety.com





1
2

Wish You Happinessss

Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. 
If you love what you are doing, you will be successful. 

~ Albert Schweitzer ~

 คัมภีร์ 5 ห่วง  วิถีแห่ง "ซามูไร" วิถีแห่งนักรบ "บูชิโด"   แนวคิดของตัวเม่น   GOOD LUCK สร้างแรงบันดาลใจเพื่อความสำเร็จ ในชีวิตและธุรกิจด้วยตัวคุณเอง    Why complicate life ?   3 x 8 = เท่าไหร่ ?????   "ฉันชื่อ..โอกาส"

Wish You Happinessss