1
2

บรรจุภัณฑ์ขวดแก้วดีไซน์สวยๆ




DON HENLEY - JOHNNY CAN'T READ



JOHNNY CAN'T READ เพราะจอห์นนี่ เมา แว้วว...555


บรรจุภัณฑ์ขวดแก้วดีไซน์สวยๆ
การออกแบบบรรจุภัณฑ์เป็นอีกส่วนสำคัญของธุรกิจ
การบรรจุภัณฑ์เป็นส่วนหนึ่งของกระบวนการทางการตลาด โดยเฉพาะปัจจุบันที่การผลิตสินค้า หรือบริการได้เน้นหรือให้ความสำคัญกับผู้บริโภค (Consumer Oriented) และจะได้เห็นว่าการบรรจุภัณฑ์มีบทบาทมากขึ้นเพราะลำพังตัวสินค้าเองไม่มีนวัตกรรม (Innovation) หรือการพัฒนาอะไรใหม่อีกแล้ว ฉีกแนวไม่ออกเพราะได้มีการวิจัยพัฒนากันมานานจนถึงขั้นสุดยอดแล้ว จึงต้องมาเน้นกันที่บรรจุภัณฑ์กับการบรรจุหีบห่อ (Packaging) บรรจุภัณฑ์กับหีบห่อ (Package) ให้ดูน่าสนใจ เพิ่มมูลค่าของผลิตภัณฑ์ และช่วยในการตัดสินใจซื้อ

New Johnnie Walker Gold Label : Serve Chilled
The french design agency QSLD Paris designed a new Gold Label for Johnnie Walker: Serve Chilled.
Freeze your bottle and put it into Johnnie Walker Ice Pillar. It will keep your bottle cold and will allow you to extend your chilled relishing.

"To make this new consumption ritual visually conveyed, we have symbolized gold confined into ice. The Ice Pillar keeps Gold Label bottles frozen." Denis Boudard says.

The inner box is inspired by frosted gold leaves and symbolizes Gold Label.
The outer box is transparent, it depicts the ice wrapping the item.
Composed of several parts, Johnnie Walker Gold Ice Pillar is covered by a metallic gold anodized ring. The logos are embossed out.

This ring repeats the slanting dynamics of Johnnie Walker Gold’s emblematic label. It makes the product and the brand immediately identifiable and is also used for closing the case.




Bombay Sapphire with Swarovski crystals Exclusive in Sydney
Nuance Group and Bacardi Global Travel Retail are offering travellers at Sydney Airport the opportunity to buy one of only four Bombay Sapphire bottles hand-decorated with over 10,000 Swarovski crystals. The bottle is available in four colours: Aquamarine, Jet, Crystal and Light Colorado Topaz, priced at A$4,000 (US$3,960)

Chivas Regal 18 Year Old By Christian Lacroix
Chivas Brothers teamed up once again with French fashion house Christian Lacroix to create a limited edition bottle. The bottle comes in a magnificent brocade treasure box in French jacquard, with a mirrored interior. Chivas Regal 18 Year Old by Christian Lacroix will be released as a limited edition with only 3,000 bottles available for a retail price of $495.

$3.5 Million Tequila Bottle by Hacienda La Capilla
Designed by Fernando Altamirano, Mexican distiller Hacienda La Capilla, unveiled the world’s most expensive tequila bottle called “The Diamond Sterling”.Valued at around $3.5 million, the bottle is made of 2.3 kg layer of pure platinum and encrusted in more than 4,000 diamonds, totalling 328 carats.

Vivienne Westwood for Chivas Regal Bottle
The legendary british designer Vivienne Westwood brings her signature to this Chivas Regal 18 year scotch bottle. The limited edition will be available for 200 Euros and releases in the coming weeks.

Most Expensive Bottle Of Wine : Lafite 1869 $232,692 a Bottle
Châteaux Lafite-Rothschild 1869 is the world’s most expensive wine sold for $232,692 by Sotheby’s wine auctions in Hong Kong. Lafite came top of the first official quality-based classification of Medoc wines in 1855. The chateau was bought by Baron James de Rothschild in 1868, and bottles have since been labeled Lafite-Rothschild. The auction house held a record wine sale that brought 5.4 million Hong Kong dollars (US$8.4 million).

New Martini Gold by Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana has teamed up with Martini and the result is an awesome one , a new drink, Martini® Gold by Dolce&Gabbana. The exclusive mix, the essence: bergamot from Calabria, lemons from Sicily as well as oranges, Spanish saffron, myrrh from Ethiopia, ginger from India, and cubebe pepper from Indonesia. The official launch of Martini® Gold by Dolce&Gabbana will be in September but you can probably find it in selected locations already.

Grey Goose vodka bottle by Chopard
Special edition Magnum Grey Goose Vodka by Chopard
comes enclosed in a silver cage

French vodka label Grey Goose partnered with Swiss jewelry brand Chopard on a limited edition magnum vodka bottle, which was unveiled in Cannes.The bottle will be available at major grocery stores in Paris until the end of September 2010 for a whopping 350 euros($466).The high-end, luxury French companies came together to celebrate Chopard’s 150th anniversary.

เกร็ดความรู้เพิ่มเติม :

สุรา VSOP กับสุรา XO แตกต่างกันอย่างไร?


คุณภาพและอายุของบรั่นดีและคอนยัค จะบ่งบอกโดยอักษรย่อดังนี้

V = Very S = Superior O = Old
P = Pale E = Especial F = Fine X = Extra

ถ้านำอักษรย่อมารวมกันจะมีความหมายดังนี้

X.O. = Extra Old หรือ V.V.S.O.P. = Very very Superior Old Pale
ซึ่งแสดงว่า มีการเก็บบ่มเป็นเวลา 20-40 ปี

V.O. = Very Old หรือ V.S.O.P. = Very Superior Old Pale
แสดงว่ามีการหมักบ่มเป็นเวลา 12-20 ปี

V.S. = Very Superior
แสดงว่ามีการหมักบ่มเป็นเวลา 5-9 ปี


http://www.thedieline.com/blog/2010/12/21/new-johnnie-walker-gold-label-serve-chilled.html
http://luxuryes.com
http://th.answers.yahoo.com/question/index?qid=20081213205959AAhstSy





1
2

Wish You Happinessss

Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. 
If you love what you are doing, you will be successful. 

~ Albert Schweitzer ~

 คัมภีร์ 5 ห่วง  วิถีแห่ง "ซามูไร" วิถีแห่งนักรบ "บูชิโด"   แนวคิดของตัวเม่น   GOOD LUCK สร้างแรงบันดาลใจเพื่อความสำเร็จ ในชีวิตและธุรกิจด้วยตัวคุณเอง    Why complicate life ?   3 x 8 = เท่าไหร่ ?????   "ฉันชื่อ..โอกาส"

Wish You Happinessss